maanantai 11. tammikuuta 2010

Vuoden ekat treenit



Vihdoinkin sain nämä Salosta näpsimäni talvikuvat nettiin. Jo oli aikakin! Vielä kyllä olisi lisättävää, mutta kyllähän ne vielä kerkiää..

Tänään oli vihdoin ekat treenit, ja nyt menikin niin nappiin kuin olla ja voi! Treenailtiin siis hakua tehdasalueella, ja mulla oli treenauksen kohteena alueelle meno hallitusti koira vierellä. Olin etukäteen ihan varma, että saan jankata sitä vierellä menoa koiran kanssa kauan, mutta kappas! Kun sanoin sille liki, niin sehän myös oli liki! Ja nätisti pöllöilemättä koko matkan lähetyspaikalle! Itse vain katsoin koiraa huuli pyöreenä, kun se siinä vierellä niin nätisti kulki. Otettiinpa pätkä ilman hihnaakin, eikä niin mitään ongelmaa. Ja ekan haun jälkeen myös pätkä ilman hihnaa ilman mitään ongelmia. Missäs vaiheessa se noin on edistynyt? Multa on mennyt kyllä ihan ohi.

Voisin vielä perustella hieman tuota mun epäuskoisuuttani. Kesällä viimeksi kokeilin tätä, ja eipä koira vierellä pysynyt namista ja käskytyksestä huolimatta. Sen jälkeen olen vain suosiolla mennyt treenipaikalle käskyttä hihna kireällä koiran tempoessa. Ollaan kuitenkin tottista tosiaan tässä syksy hinkutettu, joten tämä taitaa olla tulosta siitä. Olin kyllä niin ylpeä Ässästä, että olisin voinut haljeta! Tästä lähin mennään siis aina treenipaikalle hallitusti, jollei tämänpäiväinen ollut sitten joku hetkellinen mielenhäiriö.



Olen alkanut muuten pohtia taas nappularuokaan siirtymistä.. Tuo raakaruokinta teettää kuitenkin jonkin verran ylimääräistä hommaa ja mietintää, ja mulla tuo opiskelukin teettää jo ihan tarpeeksi hommaa ja rasitetta. Harmittaa kyllä ajatus siirtymisestä suunnattomasti, kun on itse päässyt toteamaan tuon ruokintatavan (Ässälle ainakin) sopivammaksi. Lisäksi luiden syöminen tuottaa tuolle niin suurta mielihyvää, että niitä ei raaskisi jättää pois. Kyllä mä silti sille nappulan ohella sitä lihaakin syöttäisin, mutta nappula olisi pääruokana. Ja helpottaisihan se nappulan syöminen toisaalta Salo-visiittejäkin, kun ei tarvitsisi ruokaa rahdata mukana. Mutta voipi hyvinkin olla, etten millään raaski luopua tuosta raakaruokinnasta. Tämänhetkinen allergiakin vaikeuttaa ruokintajuttuja ihan tarpeeksi.

Huomenna on myös lääkärikäynti. Mennään Ässän kanssa siis varjoainekuvaukseen pissaongelman takia, toivottavasti se käynti selventää Ässän ongelmia! Mua vaan pelottaa, että se on jotain, jolle ei voi yhtään mitään. Mutta huomenna tulen raportoimaan.



1 kommentti:

annika kirjoitti...

Hei! Ihania talvisia kuvia. Toimin Lounais-Suomen spanielikerhon jäsenlehden toimittajana ja minulla on kysymys: voiko jonkun noista kuvista laittaa "Lurpan" keskiaukeamaposteriksi? Kuvat 9/43, 6/43 ja 20/43 ovat mielestäni erityisen hienoja. Jos olet halukas antamaan jonkin noista kuvista käyttöömme, laita meiliä! Lehti menee painoon tällä viikolla. terv. Annika / toimitus.lurppa "at" gmail.com